Nieuwe PR's!

Na het rustweekje de training weer op gepakt. Niet veel kilometers gemaakt maar ik merkte wel dat de kracht in de benen in ruime mate aanwezig waren. Dat belooft wat voor de Unicefloop, mogelijk dan weer eens een PR lopen op de 10 kilometer.

Vrijdagavond 15 april is het dan zover. Unicefloop Breukelen. Inschrijving was al gedaan en dus hoefde ik alleen mijn startnummer op te halen. Onderweg naar Breukelen regende het pijpenstelen. Nadat ik in de stromende regen mijn startnummer had opgehaald heb ik nog 20 minuten in de auto gezeten omdat ik een beetje droog wilde starten. Even een korte warming-up gedaan en dan het startvak in. Het miezerde nu nog een beetje maar net na de start werd het droog.

Het parcours was bekend en de kilometers vlogen voorbij. Ongemerkt toch weer iets te hard gestart maar het lukte om alle kilometers onder de 5 minuten te houden. Soms ruim 20 seconden maar ook maar eens 6 seconden.....In de laatste anderhalve kilometer nog wat mensen in kunnen halen en na 48 min en 16 seconden over de finishlijn. Nieuw PR en volgens mijn Garmin ook een nieuw PR op de 5 kilometer. Toen bleek dat de eerste kilometers wel erg snel waren gegaan. Tevreden kijk ik terug: gemiddeld kilometertijd nu 4.44!

Deze komende week lekker door trainen en dan volgende week zondag de Maarssen Run. Weer een 10 kilometer. Wie weet?

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Charlotte (zondag, 17 april 2016 10:53)

    Lijkt het maar zo of heeft de geboorte van je kleindochter je vleugels gegeven?! PR na PR!

  • #2

    Myrthe (maandag, 18 april 2016 15:27)

    Wauw, 4.44! Dat haal ik in een eindsprint nog niet eens, haha!