Polderloop Westbroek

Na de Maarssen Run van zondag moest ik daarna werken. De bekerfinale werd gespeeld in Rotterdam en vanuit Utrecht gingen bijna 18.000 Utrecht supporters die kant op. Dus was de ME opgeroepen want ze kwamen ook weer een keer terug. Het weer en het resultaat waren ons goed gezind en de terugkomst verliep erg rustig. Ik lag redelijk op tijd op bed. Toch de maandag het gevoel van een nachtdienst hebben. Dinsdag had ik een echte nachtdienst te gaan i.v.m. vrijmarkt in Utrecht. Op de dag, het weer was niet super, maar ik wilde toch een flink stuk hard lopen. De eerste drie kilometer liep ik in droog weer daarna begon het te miezeren. Maar dat duurde maar even en tot 10 kilometer was het best te doen. Toen brak het los: hagel en niet een beetje. Ik liep op het Lint en de eerstvolgende schuilplek zou het viaduct zijn van de Zuilense Ring, zo'n twee kilometer verderop! Net voordat ik bij het viaduct was stopte de hagel. Ik was nat en behoorlijk koud geworden en besloot direct door te lopen naar huis. De warme douche was heerlijk maar de rest van de middag bleef ik het koud hebben. De nachtdienst was, mede door het weer, erg rustig.

Omdat vrijdag de Polderloop op de planning stond heb ik woensdag en donderdag niet gelopen.

Vrijdag op ons gemak naar Westbroek gereden. Inger ging mee als supporter. Er stond een stevig windje en af en toe een regendruppel. De start was om half zeven en toen was het gelukkig droog. De Polderloop is een kleine loop, ik denk dat er 200 mensen van start gingen voor 6 of 8 kilometer.  De eerste kilometer stond de wind pal tegen. In het begin veel mensen ingehaald en na een kilometer of drie liep ik in mijn eentje in de polder. In de verte liepen de hele snelle jongens en op zo'n 150 meter zag ik nog twee mannen lopen. Op het stuk waar we de wind mee hadden heb ik iets gas terug genomen maar toch liep ik in op de mannen voor mij. Nadat ik ze had ingehaald begonnen mijn bovenbenen aan te geven dat het best hard ging. Toch weer te hard gestart. De geplande versnelling in de laatste kilometers stelde niet veel voor en ik was blij de finish te zien.  Na de finish kwam Inger verkleumd naar me toe en ik zei dat het best warm was. Ze was het niet met me eens. Dus omkleden en vlot naar huis. Eindtijd: 37.59 min. Het PR op de vijf kilometer is weer scherper gesteld op 23.02 min.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Inger (zaterdag, 30 april 2016 16:33)

    Het was echt ontzettend koud, maar een leuke loop. Westbroek is een leuk dorp waar nog iedereen elkaar kent, veel eigen mensen liepen mee, erg gezellig. De lopers konden wij in de verte door de polder zien lopen. Leen je kwam niet echt vermoeid binnen, goed gelopen!