Drukke loopweek

De afgelopen week was een drukke loopweek. Het begon op zondag met de Bridge to Bridge in Arnhem. Een loop die ik niet eerder heb gedaan en dus was ik heel benieuwd. Op mijn gemak met de trein naar Arnhem, stukje lopen door de stad en vervolgens mijn startnummer ophalen in de kerk. Hierna nog een klein stukje lopen naar de start. Ik had me voorgenomen om rustig te starten (ja, alweer) en gezien de warmte was dat een verstandige beslissing. De kilometers gingen lekker onder mijn schoenen door en na twee stukken in een natuurgebied weer langzaam, via een brug, de stad in. Ik herkende hier dingen van de ochtendwandeling en wist dus dat de finish er aan zat te komen. Het venijn zat echter in de staart: de brug die na de start geslecht was moest nu nog anderhalf keer gedaan worden! Net over de helft van de brug was het keerpunt waarna de finish bereikt kon worden met een heuse eindsprint. Ik was tevreden met mijn lopen en de tijd was helemaal ok.

Daarna stond dinsdag de baantraining op het programma maar omdat het erg warm was werd dit een loopje door de Haarrijnse polder van 6 kilometer. De bedoeling was om rustig aan te doen maar in een groep loop je toch altijd net iets harder dan je wil.  De laatste 2 kilometer de groep laten gaan en rustig uit gelopen richting clubhuis.

De donderdagavond mocht ik, in het team van www.runandrearun.com, meedoen met de test van de nieuwe New Balance Vazee 2090. Bij Run2day Utrecht zouden we onder leiding van Lisanne de Witte een sprinttraining krijgen. Lisanne heeft op de Olympische Spelen meegedaan op de estafette 4x400 meter. Een duurloper die gaat sprinten hoor ik jullie denken. Dat had ik zelf ook maar de training was leuk en pittig. Ik heb dagen met spierpijn gelopen. De oefeningen zouden eigenlijk vaker terug moeten komen in mijn trainingen.

Over de schoenen: ze sluiten goed aan mijn voeten maar ik vind ze te stug. De schoenen zijn ook bedoeld voor de korte afstanden, tot maximaal 5 a 10 kilometer. De kortere loopnummers zijn geschikter voor de schoenen.

Tot besluit van deze week de Dam tot Damloop.  Ik liep voor Pink Ribbon en heb 180 euro opgehaald. De start was voor mij om 13.15 uur en het was weer warm. Van het rustig starten kwam weinig terecht maar ondanks de zware benen van Lisanne's training kon ik het tempo volhouden. Ook nu best tevreden met de eindtijd. Ik wilde vooral niets forceren omdat mijn hoofddoel aankomende zondag is: de Texel halve marathon. Heel blijven is het devies.

Reactie schrijven

Commentaren: 0