De halve Halve van de Haar

En toen was het 2e Paasdag en de dag van de halve Halve van de Haar. Ik ontdekte dat de start van de hele halve om 14.00 uur was. En ik moest om 16.45 uur weer in het restaurant zijn omdat mijn vader 82 jaar werd. Dus besloten om dan maar om 13.00 uur te starten voor de 10,5 km. In de training had ik al 16 km gelopen dus was het ook een verstandige keus om niet op de halve te starten. Zou een langdurige en pijnlijke middag zijn geworden, denk ik.

Op tijd het startvak in. Daar kwam ik Essie_pr tegen. Via Instagram volg ik haar en zij had de marathon van Rotterdam gelopen. En dan nu al weer aan de start van de volgende wedstrijd. 

Ik ben rustig aan gestart. Was toch voor mij weer een tijdje geleden dat ik een wedstrijd gelopen had en rustig starten lukt niet altijd. Nu wel, de 1e km ging in 5 min 22. Kwam ook door de drukte. Voordeel is wel dat ik de route goed ken en dus op tijd de juiste kant kon kiezen bij de bochten. De volgende kilometers gingen tussen de 4 min 56 en de 5 min 5. De finish passeerde ik na 53 min 7 sec. Ik was tevreden met de gemiddelde kilometertijd van 5 min 3. De 1e wedstrijd van 2017 is gedaan. Lekker gevoel hoor.

Vandaag een rustdag met mijn rekoefeningen. Morgen staat er weer een training op het programma, weet nog niet wat het wordt. En vrijdag de Unicefloop in Breukelen. Dat is gewoon traditie. Lekker loopje en veel bekenden tegen komen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0