Blessureleed

Ik had al een tijdje geen blog geschreven. Eind april was mijn laatste blog verschenen. De motivatie om te schrijven was er even niet maar het hardlopen ging als een speer. Kon lekker trainen en zelfs de door mij gehate intervaltrainingen gingen best aardig. Het doel was De Loop van Leidsche Rijn op zondag 21 mei. Daarna was het vakantie, ook voor de loopschoenen.

De Loop van Leidsche Rijn ging boven verwachting goed. Ik stond vroeg in het startvak en bleek dus eigenlijk vooraan te staan, net achter de wedstrijdlopers. Ik had in gedachten om onder de 1 uur 20 te lopen. Na de start zag ik vervolgens de hazen van 1 uur 5 en 1 uur 10 voorbij komen. Ook de haas voor 1 uur 15 kwam voorbij en ik besloot om daar in de buurt te blijven. En dat ging eigenlijk heel makkelijk. Het clubje lopers werd steeds kleiner en op een gegeven moment liep ik naast de haas. En ook lukte het nog om te praten. Achterom kijkend bleken we nog met z'n vieren te zijn. Het was erg warm en ondanks dat ik een gelletje bij me had heb ik ook bij alle drankposten de nodige vloeistof gepakt. Na het 12 kilometerpunt werd het toch wat lastiger. Ik moest er echt wel hard voor werken maar het tempo bleef best ok. Ons clubje viel uit elkaar. Een loper kon nog versnellen en een loper zakte steeds verder weg. De haas bleef bij deze loper en ik liep daar dus alleen door. Een eindsprint zat er niet meer in maar de finishlijn passeerde ik na 1 uur 15 minuten 7 seconden.

Tijdens de loop kreeg ik een pijntje in mijn linkerhak. Kon er wel gewoon mee doorlopen. Tijdens de vakantie op Kos heb ik twee keer de hardloopschoenen aan gehad maar mijn achillespees ging steeds pijnlijker worden. Dus maar weer een afspraak gemaakt bij de fysio. Vanochtend de eerste behandeling gehad. De klacht zit laag dit keer, net boven mijn hak. Wordt een iets langer verhaal volgens de fysio. Ook ben ik getapet. Zondag zou ik de Kikarun lopen maar dat gaat niet door. Ga er wel kijken want het is voor het goede doel en ik zal daar best wel weer bekenden tegen komen.

Beginnende mummie
Beginnende mummie

Reactie schrijven

Commentaren: 0