Trailrunclinic

Afgelopen zaterdag heb ik meegedaan met de trailrunclinic die door Athletic Point werd georganiseerd. Om negen uur mocht ik me melden bij Rob Druppers Running Academie. Daar was Erik die iedereen een paar On Running trailschoenen gaf. Bij de halve marathon op Texel had ik deze schoenen voor het eerst in het echt gezien en kon je daar tweedehands schoenen kopen. Ik heb toen getwijfeld maar toch niets gekocht omdat ik niet wist of ik er lekker en zonder problemen op kon lopen. Vanaf de winkel liepen we naar het Lint en kregen we onderweg diverse natuurlijke hindernissen voor onze kiezen. Trainer Bert van Athletic Point gaf bij alle hindernissen tips en trucs. Ik wist niet of ik trailrunning leuk zou vinden maar na deze clinic kan ik volmondig ja zeggen. Ook ben ik zeer gecharmeerd van de On Running schoenen. Na de clinic kregen we nog de kans om ook de wegschoenen te proberen. Ook deze lopen erg lekker. Erik vertelde nog iets over de ontwikkeling van de schoenen. Blijkt dat een triatleet met chronische achillespeesklachten de schoenen heeft ontworpen. Door de plaat in de zool van de schoen krijg je bij iedere stap het gevoel dat je vooruit geduwd wordt. Ook de zool, met de clouds er in, geven mij een heel fijn gevoel tijdens het lopen. Je kan wel raden wat mijn volgende schoenen gaan worden!

Reactie schrijven

Commentaren: 0