Rondom het kasteel

En zo werd het 2e Paasdag. Dus ging het gebeuren: de halve van de Haar.

Ondanks dat de laatste twee weken voor de loop een achtbaan van emoties en een tripje naar Bern bracht was ik er kilometer-technisch klaar voor. Op het werk kwam ik er achter dat mijn collega Brenda ook de halve ging lopen en we spraken af om achter de haas van 2 uur aan te gaan. 

Het weer was om te lopen heel goed: miezer regen en niet te warm. Om 13.00 uur werd het startschot gegeven en liepen we met een lang lint lopers over de tijdmatten heen.  Ik had de haas van 2 uur voor de start wel gezien maar tijdens het lopen was de bijbehorende blauwe ballon niet meer te zien. Ik wist dat we 5.40 min de kilometer moesten lopen om onze doelstelling te halen. De kilometertijden schommelden tussen de 5.50 en de 5.25. Na een kilometer of 6 zagen wij de haas van 2 uur lopen. Bleek dat de blauwe ballon kennelijk gesneuveld was. Langzaam maar zeker kwamen we dichterbij het groepje van de haas maar echt er bij komen lukte niet. Waar dat aan lag weet ik niet want onze kilometertijden waren best strak. Dus lekker blijven lopen in ons eigen tempo en lekker jojo-en achter de haas. Soms kwamen we tot op een meter of 5 en dan was het verschil weer 50 meter. Het eerste stuk van van het tweede rondje is niet mijn favoriete gedeelte. Maar als je dan weer het dorp Vleuten in loopt staat er weer publiek langs de kant. Helpt toch altijd wel weer. En dan loop je langzaam maar zeker weer in de richting van het kasteel. De laatste drie kilometer gaan door de kasteeltuin en dan terug richting De Brink waar we nar 1 uur 58 minuten en 41 seconden samen over de finish kwamen. Beide waren we blij met deze tijd. En ik heb voor het eerst in tijden weer een halve marathon gelopen.

The day after lag ik op de massagetafel bij Odette om mijn beenspieren te helpen om het ruim aanwezige melkzuur kwijt te raken. Ik was hier echt even aan toe en ik stapte met heerlijk soepele benen weer naar buiten. Morgen ga ik weer even naar buiten om weer rustig aan te beginnen. Op naar de Utrecht Night Run! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Charlotte (donderdag, 05 april 2018 07:26)

    Knap gedaan!!