Groen licht

Maandagavond bij de fysio geweest. Voorlopig hoef ik niet terug te komen. Vanaf volgende week mag ik weer gaan hardlopen. Rustig aan op bouwen en trouw mijn oefeningen blijven doen. De oefeningen voor mijn kuitspieren gaan steeds beter en de keren dat de kramp er in schiet worden minder. Ook een nieuwe springoefening doe ik trouw en ik merk dat er geen reactie komt in mijn achillespees. Wat ook helpt dat ik veel wandel, samen met mijn vrouw. Even na het eten een uurtje stevig door stappen. Gisteravond een rondje om de Maarsseveense Plassen gedaan. Is natuurlijk bekend hardloopterrein voor mij door de vele rondjes die ik daar gelopen heb met de VIB-lopen. Ik hoop hier van het najaar weer diverse keren op zondagochtend aan de startlijn te staan. 

Ik kijk uit naar de eerste hardloopminuten. Ik ga proberen te starten met 1 minuut wandelen gevolgd door 1 minuut hardlopen. Kijken of ik in de komende drie weken zover kan komen dat ik 10 juni toch de 5 kilometer bij de Kikarun kan doen. Ik heb best veel sponsoren en die wil ik niet teleurstellen. Toch jezelf weer een beetje druk opleggen. Gelukje is dat er ook twee weken vakantie in het vooruitzicht zijn en hardlopen langs de kust van Marmaris in de ochtend kan een heerlijk vooruitzicht zijn.

Over mijn vrouw gesproken: vandaag zijn wij 32 jaar getrouwd. Wat is de tijd voorbij gevlogen. Verkering gekregen in 1979 en verloofd in 1982. Kijk wat we nu hebben: twee kinderen, twee schoonkinderen en twee kleinkinderen. Ik ben ouder geworden en logisch dat mijn lijf af en toe zijn grenzen aangeeft. Moet echt rekening houden met de belastbaarheid van dit lijf.

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Myrthe (woensdag, 16 mei 2018 12:55)

    We kunnen wel estafette doen bij de Kikarun, jij de ene 5km, ik de andere 5. En dan denk ik dat jij alsnog sneller bent, haha! Succes en veel plezier met trainen weer! :)

  • #2

    Leen (woensdag, 16 mei 2018 13:00)

    Afgesproken!