Opnieuw beginnen

Mijn laatste blog was van 9 juli. Bijna vier maanden niets te melden? Jawel maar geen zin om te vertellen dat mijn achillespezen weer zoveel roet in het hardloopeten gooiden. Ben tot half augustus aan het aanmodderen geweest en toen besloten om even helemaal te stoppen met hardlopen omdat er geen verbetering bleek te zijn. Ondanks de goede zorgen van de fysio en het voorzichtig opbouwen van de kilometers was ik het helemaal zat. Vanaf 20 augustus geen kilometer gelopen. Besloten om een andere behandelmethode en dus andere fysio te zoeken. En zo kon het dus gebeuren dat ik op vakantie op Texel geen hardloopkilometer heb gemaakt. Vreemde gewaarwording maar kennelijk was deze rust en andere aanpak even nodig om mijn lijf weer op gang te helpen. Sinds 3 oktober mag ik weer lopen. Heel langzaam opbouwen en heel trouw mijn nieuwe oefeningen doen. Kleine terugslag gehad maar dat bleek alleen tussen mijn oren te zitten. Je kan ook te voorzichtig zijn hoorde ik de fysio zegen. Een beetje strak gevoel in de pezen mag. En dus gaat het langzaamaan de goede kant op. Deze week gewoon weer om de dag kunnen lopen. Tien keer 1 minuut. Vanochtend weer op de tafel van de fysio gelegen. Naast dat mijn achillespezen en kuiten onder handen genomen worden krijgt ook mijn rug veel aandacht. Tijdens de behandelingen zijn er momenten dat ik de fysio minder aardig vind. Ik heb een keer over mijn schouder gekeken en toen was hij met zijn elleboog mijn kuit aan het mishandelen. O nee, behandelen. Maar ik voel dat het beter wordt en morgen mag ik anderhalve minuut hardlopen!

Reactie schrijven

Commentaren: 0