Vechtloop

Ik was geëindigd dat de Vechtloop aanstaande was. Ik kan er kort over zijn: het ging lekker. Na de start is het normaal gesproken druk op het parcours tot na het voetpad wat langs de Vecht loopt.  Dit jaar kon ik binnen een kilometer eigenlijk al vrij uit lopen zonder rare uitwijkmanouvres uit te moeten voeren. Het tempo was tot kilometer 8 steeds onder de 5 minuten, die kilometer ging in 5.02 minuten waarna ik de laatste twee kilometer nog kon versnellen. Eindtijd 48 minuut 34 seconden. Ook weer sneller dan vorig jaar. Het voelt echt goed.
Na de Vechtloop een extra rustdag genomen en vrijdag een relaxte 10 kilometer gelopen. En zondag wilde ik 20 kilometer lopen en dat is ook gelukt. De weersverwachting was niet goed maar nadat ik buienradar goed had bekeken toch rond 11.30 uur vertrokken. Ik nam een Powerbar Hydro max mee in de smaak cherrie. Mijn favoriete smaak cola is nergens meer te krijgen, zelfs niet bij de Sportvoedingwebshop. Deze adviseerde om deze smaak te nemen en ik moet zeggen dat het goed bevallen is. Niet te zoet en ik merk direct dat het werkt.
Vandaag na het werk ging ik even lekker lopen omdat de spierpijn uit mijn benen eindelijk was verdwenen. Gisteravond nog even met de foamroller aan de gang geweest omdat er wat pijnlijke spieren bleven klagen dat ze niet genoeg aandacht hadden gekregen. De eerste drie kilometers gingen echt lekker maar daarna was het op. Mijn bovenbenen wilde echt niet meer en puffend en steunend 7 kilometer vol gemaakt.
En nog een nieuwtje: volgend jaar februari ga ik de halve marathon in Barcelona lopen!

Reactie schrijven

Commentaren: 0