Twee wedstrijden

In de afgelopen weken heb ik gewoon twee wedstrijden gelopen. Eerst de Unicefloop in Breukelen en afgelopen tweede paasdag de 5 van de Haar. Twee wedstrijden met twee gezichten. De Unicefloop was fris en het rustig starten lukte prima met als gevolg dat ik elke kilometer sneller liep. Het bleek aan het eind slechts 4,8 kilometer te zijn maar met een eindtijd van net onder de 26 minuten was ik heel tevreden.

En dan afgelopen maandag. Het was warm, erg warm en ik was blij dat ik slechts 5 kilometer ging doen. Het rustig starten lukte niet. De 1e km ging in 5 min 11 en de 2e km zelfs in 4 min 59. Ik probeerde het tempo naar beneden te krijgen het in kilometer 3 nog niet lukte. De laatste 2 kilometer was het zwaar. Ik kwam over de finish na 26 minuten. En met een vreselijke dorst. Gelukkig stond mijn vrouw aan de finish met een flesje drinken. 

Ik sta niet in de uitslagen want ik liep met mijn 10 kilometerstartnummer. Om dit om te laten zetten naar de 5 kilometer zou me 5 euro gaan kosten en dat vond ik, naast de 17,50 euro die ik al had betaald voor mijn startnummer net even te gek. Ik kan me niet voorstellen dat dit hele bedrag nodig is om iemand van de ene naar de ander afstand over te zetten.

Gisteren een bezoekje gebracht aan masseur Odette en de rest van de week rustig aan kilometers maken. En zaterdag werken in Amersfoort en als ik zin hen zondag de MaarssenRun bij de Maarsseveense Plassen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0